Název služby
Rodinná asistence
Služba
Služby sociální prevenceSociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi
Forma poskytování služby
Terénní a ambulantní se specifikací, kde je která poskytována - viz níže.
Zařízení poskytovatele
Rodinná asistence
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01
Kontakty
telefon: | 733 535 580, 733 535 588 |
e-mail: | helpinops@atlas.cz |
web: | www.help-in.cz |
Vedoucí zařízení
Mgr. Jana Hančilová
Název poskytovatele
Help-in, o.p.s.
Adresa poskytovatele
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01
Komu je služba určena
Děti, mládež a rodina
Děti a rodiče dětí, kteří jsou v evidenci oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu a zároveň rodiny, které o službu projeví zájem a v registru oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu nejsou.
Věková kategorie
Rodiny s dětmi (0 – 18 let)
Provozní doba
Ambulantní provozní dobapondělí: | Zavřeno |
úterý: | Zavřeno |
středa: | 12:30 - 17:00 |
čtvrtek: | Zavřeno |
pátek: | Zavřeno |
sobota: | Zavřeno |
neděle: | Zavřeno |
pondělí: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30 |
úterý: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00 |
středa: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30 |
čtvrtek: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00 |
pátek: | 07:00 - 13:00 |
sobota: | Zavřeno |
neděle: | Zavřeno |
Ostatní informace
Terénní služba:
V místě bydliště rodiny, v širším společenském prostředí – škola atd., na území, pro které MěÚ Bruntál vykonává rozšířenou působnost státní správy.
Ambulantní služba:
V sídle společnosti na adrese U Rybníka 4, Bruntál.
Stručná charakteristika - poslání a cíl služby:
Cílem terénní služby Rodinné asistence je minimalizovat počty dětí v ústavní výchově prostřednictvím stabilizace a obnovení funkčnosti v rodinách, ve kterých nařízení ústavní výchovy dítěte/dětí hrozí nebo zlepšit poměry v rodinách tak, aby mohla být ústavní výchova zrušena a dítě/děti se mohly vrátit zpět do svého přirozeného prostředí.
Poskytované činnosti
1) Pracovně výchovná činnost s dětmi a dospělými:
- Podpora při vedení a udržování domácností
- Pomoc při celkovém zlepšování péče o vlastní domácnost
- Pomoc při sestavení rozpočtových výdajů
- Podpora soběstačnosti
2) Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou:
- Podpora a nácvik rodičovského chování
- Upevňování pout mezi dětmi a rodiči – společné a smysluplné trávení volného času, společné aktivity
- Podpora v oblasti rodičovských schopností a dovedností
3) Pomoc při vyřizování běžných záležitostí:
- Praktický nácvik a zvládnutí činností do doby, než je klient schopen zvládnout situaci vlastními silami (správné vyplňování nejrůznějších úředních dokladů, praktický doprovod na úřady, poskytování rad ohledně návazné péče)
4) Zajištění podpory a podmínek pro vzdělávání dětí:
- Pomoc při doučování a přispění ke zlepšení školního prospěchu
- Pomoc při řešení výchovných problémů ve škole
- Dohled a pomoc při přípravě dětí na vyučování
5) Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních dovedností dětí.
6) Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.
7) Doprovod dětí do školy, školských zařízené, k lékaři, na zájmové aktivity i zpět.
8) Socioterapeutické činnosti vedoucí k rozvoji nebo uchování osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování.
Doplňkové služby
Fakultativní činnosti:
- Volnočasové skupinové aktivity pro klienty a jejich děti, případně samostatné akce pro klienty a děti (workshopy, výlety, konference atd.).
- Pomoc při zlepšení a stabilizaci ekonomické situace v rodině. Finanční a dluhové poradenství.
Cena služby
Bezplatná
Nové hodnocení
For casino pirates Elevate your gaming experience with a top-rated Online Casino. Play on platforms known for thrilling games, fast payouts, and excellent bonuses. Grandrush Casino No Deposit Bonus Take your pick from classic slots, live dealer tables, and more. Secure your fun with licensed operators and user-friendly systems. Join now and let the winning streak begin! The best online casinos at the link - https://timessquarecasinonodeposit.click upx promo, irish luck, sky casino, gtx casino fao roulette, casino tropez, casino deluxe vulcan, slotomoji Great wins in Casino Online!
On a long-dormant pad in Florida, a rocket that could challenge SpaceX’s dominance is poised to launch kraken тор On a Florida launchpad that has been dormant for almost two decades, a new, roughly 320-foot (98-meter) rocket — developed by Jeff Bezos’ company Blue Origin — is poised for its maiden flight. The uncrewed launch vehicle, called New Glenn, will mark Blue Origin’s first attempt to send a rocket to orbit, a feat necessary if the company hopes to chip away at SpaceX’s long-held dominance in the industry. New Glenn is set to lift off from Cape Canaveral Space Force Station as early as next week. https://kra26s.cc kraken marketplace The rocket, which stands about as tall as a 30-story building, consists of several parts: The first-stage rocket booster gives the initial thrust at liftoff. Atop the booster is an upper rocket stage that includes a cargo bay protected by a nose cone that will house experimental technology for this mission. And, in an attempt to replicate the success that SpaceX has found reusing rocket boosters over the past decade, Blue Origin will also aim to guide New Glenn’s first-stage rocket booster back to a safe landing on a seafaring platform — named Jacklyn for Bezos’ mother — minutes after takeoff. Like SpaceX, Blue Origin will seek to recover, refurbish and reuse first-stage rocket boosters to drive down costs. For this inaugural mission, a smooth flight is not guaranteed. But the eventual success of New Glenn, named after storied NASA astronaut John Glenn, is instrumental to some of Blue Origin’s most ambitious goals. The rocket could one day power national security launches, haul Amazon internet satellites to space and even help in the construction of a space station that Blue Origin is developing with commercial partners.
The survivors of recent crashes were sitting at the back of the plane. What does that tell us about airplane safety? kraken tor Look at the photos of the two fatal air crashes of the last two weeks, and amid the horror and the anguish, one thought might come to mind for frequent flyers. The old frequent-flyer adage is that sitting at the back of the plane is a safer place to be than at the front — and the wreckage of both Azerbaijan Airlines flight 8243 and Jeju Air flight 2216 seem to bear that out. https://kra26c.cc kraken магазин The 29 survivors of the Azeri crash were all sitting at the back of the plane, which split into two, leaving the rear half largely intact. The sole survivors of the South Korean crash, meanwhile, were the two flight attendants in their jumpseats in the very tail of the plane. So is that old adage — and the dark humor jokes about first and business class seats being good until there’s a problem with the plane — right after all? In 2015, TIME Magazine reporters wrote that they had combed through the records of all US plane crashes with both fatalities and survivors from 1985 to 2000, and found in a meta-analysis that seats in the back third of the aircraft had a 32% fatality rate overall, compared with 38% in the front third and 39% in the middle third. Even better, they found, were middle seats in that back third of the cabin, with a 28% fatality rate. The “worst” seats were aisles in the middle third of the aircraft, with a 44% fatality rate. But does that still hold true in 2024? According to aviation safety experts, it’s an old wives’ tale. “There isn’t any data that shows a correlation of seating to survivability,” says Hassan Shahidi, president of the Flight Safety Foundation. “Every accident is different.” “If we’re talking about a fatal crash, then there is almost no difference where one sits,” says Cheng-Lung Wu, associate professor at the School of Aviation of the University of New South Wales, Sydney. Ed Galea, professor of fire safety engineering at London’s University of Greenwich, who has conducted landmark studies on plane crash evacuations, warns, “There is no magic safest seat.”
В основе сюжета лежит необычная концепция двух миров — сказочного и реального. Всё начинается в волшебной стране, где Злая Королева, устав от счастья и благополучия своих соседей, накладывает страшное проклятие, вырвав героев из их привычных сказочных миров и закинув их в место, о котором они и не мечтали https://odnazhdyvskazke-tv.ru
The survivors of recent crashes were sitting at the back of the plane. What does that tell us about airplane safety? [url=https://kra26c.cc]kraken[/url] Look at the photos of the two fatal air crashes of the last two weeks, and amid the horror and the anguish, one thought might come to mind for frequent flyers. The old frequent-flyer adage is that sitting at the back of the plane is a safer place to be than at the front — and the wreckage of both Azerbaijan Airlines flight 8243 and Jeju Air flight 2216 seem to bear that out. https://kra26c.cc кракен даркнет The 29 survivors of the Azeri crash were all sitting at the back of the plane, which split into two, leaving the rear half largely intact. The sole survivors of the South Korean crash, meanwhile, were the two flight attendants in their jumpseats in the very tail of the plane. So is that old adage — and the dark humor jokes about first and business class seats being good until there’s a problem with the plane — right after all? In 2015, TIME Magazine reporters wrote that they had combed through the records of all US plane crashes with both fatalities and survivors from 1985 to 2000, and found in a meta-analysis that seats in the back third of the aircraft had a 32% fatality rate overall, compared with 38% in the front third and 39% in the middle third. Even better, they found, were middle seats in that back third of the cabin, with a 28% fatality rate. The “worst” seats were aisles in the middle third of the aircraft, with a 44% fatality rate. But does that still hold true in 2024? According to aviation safety experts, it’s an old wives’ tale. “There isn’t any data that shows a correlation of seating to survivability,” says Hassan Shahidi, president of the Flight Safety Foundation. “Every accident is different.” “If we’re talking about a fatal crash, then there is almost no difference where one sits,” says Cheng-Lung Wu, associate professor at the School of Aviation of the University of New South Wales, Sydney. Ed Galea, professor of fire safety engineering at London’s University of Greenwich, who has conducted landmark studies on plane crash evacuations, warns, “There is no magic safest seat.”