Změna velikosti textu:   A  A  A

Název služby

Rodinná asistence

Služba

Služby sociální prevence
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Forma poskytování služby

Terénní a ambulantní se specifikací, kde je která poskytována - viz níže.

Zařízení poskytovatele

Rodinná asistence
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01

Kontakty

telefon: 733 535 580, 733 535 588
e-mail: helpinops@atlas.cz
web: www.help-in.cz

Vedoucí zařízení

Mgr. Jana Hančilová

Název poskytovatele

Help-in, o.p.s.

Adresa poskytovatele

U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01

Komu je služba určena

Děti, mládež a rodina
Děti a rodiče dětí, kteří jsou v evidenci oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu a zároveň rodiny, které o službu projeví zájem a v registru oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu nejsou.

Věková kategorie

Rodiny s dětmi (0 – 18 let)

Provozní doba

Ambulantní provozní doba
pondělí: Zavřeno
úterý: Zavřeno
středa: 12:30 - 17:00
čtvrtek: Zavřeno
pátek: Zavřeno
sobota: Zavřeno
neděle: Zavřeno
Terénní provozní doba
pondělí: 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
úterý: 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00
středa: 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
čtvrtek: 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00
pátek: 07:00 - 13:00
sobota: Zavřeno
neděle: Zavřeno

Ostatní informace

Terénní služba:              

V místě bydliště rodiny, v širším společenském prostředí – škola atd., na území, pro které MěÚ Bruntál vykonává rozšířenou působnost státní správy.

Ambulantní služba:       

V sídle společnosti na adrese U Rybníka 4, Bruntál.

Stručná charakteristika - poslání a cíl služby:

Cílem terénní služby Rodinné asistence je minimalizovat počty dětí v ústavní výchově prostřednictvím stabilizace a obnovení funkčnosti v rodinách, ve kterých nařízení ústavní výchovy dítěte/dětí hrozí nebo zlepšit poměry v rodinách tak, aby mohla být ústavní výchova zrušena a dítě/děti se mohly vrátit zpět do svého přirozeného prostředí.

Poskytované činnosti

1) Pracovně výchovná činnost s dětmi a dospělými:

  • Podpora při vedení a udržování domácností
  • Pomoc při celkovém zlepšování péče o vlastní domácnost
  • Pomoc při sestavení rozpočtových výdajů
  • Podpora soběstačnosti

2) Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou:

  • Podpora a nácvik rodičovského chování
  • Upevňování pout mezi dětmi a rodiči – společné a smysluplné trávení volného času, společné aktivity
  • Podpora v oblasti rodičovských schopností a dovedností

3) Pomoc při vyřizování běžných záležitostí:

  • Praktický nácvik a zvládnutí činností do doby, než je klient schopen zvládnout situaci vlastními silami (správné vyplňování nejrůznějších úředních dokladů, praktický doprovod na úřady, poskytování rad ohledně návazné péče)

4) Zajištění podpory a podmínek pro vzdělávání dětí:

  • Pomoc při doučování a přispění ke zlepšení školního prospěchu
  • Pomoc při řešení výchovných problémů ve škole
  • Dohled a pomoc při přípravě dětí na vyučování

5) Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních dovedností dětí.

6) Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.

7) Doprovod dětí do školy, školských zařízené, k lékaři, na zájmové aktivity i zpět.

8) Socioterapeutické činnosti vedoucí k rozvoji nebo uchování osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování.

Doplňkové služby

Fakultativní činnosti:

  • Volnočasové skupinové aktivity pro klienty a jejich děti, případně samostatné akce pro klienty a děti (workshopy, výlety, konference atd.).
  • Pomoc při zlepšení a stabilizaci ekonomické situace v rodině. Finanční a dluhové poradenství.

Cena služby

Bezplatná

Zobrazit hodnoceni
Přidat nové honocení

Nové hodnocení

Počet hvězd: Hodnocení:

Today was supposed to be the day that President Donald Trump’s so-called “reciprocal” tariffs on dozens of countries kicked in after a three-month delay, absent trade deals. But their introduction has been postponed, again. The new, August 1 deadline prolongs uncertainty for businesses but also gives America’s trading partners more time to strike trade deals with the United States, avoiding the hefty levies. Кракен тор Mainstream economists would probably cheer that outcome. Most have long disliked tariffs and can point to research showing they harm the countries that impose them, including the workers and consumers in those economies. And although they also recognize the problems free trade can create, high tariffs are rarely seen as the solution. https://kra34g.cc kraken зеркало Trump’s tariffs so far have not meaningfully boosted US inflation, slowed the economy or hurt jobs growth. Inflation is “the dog that didn’t bark,” Treasury Secretary Scott Bessent likes to say. But economists argue inflation and jobs will have a delayed reaction to tariffs that could start to get ugly toward the end of the year, and that the current calm before the impending storm has provided the administration with a false sense of security. “The positives (of free trade) outweigh the negatives, even in rich countries,” Antonio Fatas, an economics professor at business school INSEAD, told CNN. “I think in the US, the country has benefited from being open, Europe has benefited from being open.” Consumers lose out Tariffs are taxes on imports and their most direct typical effect is to drive up costs for producers and prices for consumers. Around half of all US imports are purchases of so-called intermediate products, needed to make finished American goods, according to data from the Organisation for Economic Co-operation and Development. “If you look at a Boeing aircraft, or an automobile manufactured in the US or Canada… it’s really internationally sourced,” Doug Irwin, an economics professor at Dartmouth College, said on the EconTalk podcast in May. And when American businesses have to pay more for imported components, it raises their costs, he added. Likewise, tariffs raise the cost of finished foreign goods for their American importers. “Then they have to pass that on to consumers in most instances, because they don’t have deep pockets where they can just absorb a 10 or 20 or 30% tariff,” Irwin said.

Počet hvězd: Hodnocení:

The bow of a US Navy cruiser damaged in a World War II battle in the Pacific has shone new light on one of the most remarkable stories in the service’s history. More than 80 years ago, the crew of the USS New Orleans, having been hit by a Japanese torpedo and losing scores of sailors, performed hasty repairs with coconut logs, before a 1,800-mile voyage across the Pacific in reverse. The front of the ship, or the bow, had sunk to the sea floor. But over the weekend, the Nautilus Live expedition from the Ocean Exploration Trust located it in 675 meters (2,214 feet) of water in Iron Bottom Sound in the Solomon Islands. kra34.cc Using remotely operated underwater vehicles, scientists and historians observed “details in the ship’s structure, painting, and anchor to positively identify the wreckage as New Orleans,” the expedition’s website said. On November 30, 1942, New Orleans was struck on its portside bow during the Battle of Tassafaronga, off Guadalcanal island, according to an official Navy report of the incident. https://kra34g.cc kra35 cc The torpedo’s explosion ignited ammunition in the New Orleans’ forward ammunition magazine, severing the first 20% of the 588-foot warship and killing more than 180 of its 900 crew members, records state. The crew worked to close off bulkheads to prevent flooding in the rest of the ship, and it limped into the harbor on the island of Tulagi, where sailors went into the jungle to get repair supplies. “Camouflaging their ship from air attack, the crew jury-rigged a bow of coconut logs,” a US Navy account states. With that makeshift bow, the ship steamed – in reverse – some 1,800 miles across the Pacific to Australia for sturdier repairs, according to an account from the National World War II Museum in Louisiana. Retired US Navy Capt. Carl Schuster described to CNN the remarkable skill involved in sailing a warship backwards for that extended distance. “‘Difficult’ does not adequately describe the challenge,” Schuster said. While a ship’s bow is designed to cut through waves, the stern is not, meaning wave action lifts and drops the stern with each trough, he said. When the stern rises, rudders lose bite in the water, making steering more difficult, Schuster said. And losing the front portion of the ship changes the ship’s center of maneuverability, or its “pivot point,” he said. “That affects how the ship responds to sea and wind effects and changes the ship’s response to rudder and propellor actions,” he said. The New Orleans’ officers would have had to learn – on the go – a whole new set of actions and commands to keep it stable and moving in the right direction, he said. The ingenuity and adaptiveness that saved the New Orleans at the Battle of Tassafaronga enabled it to be a force later in the war.

Počet hvězd: Hodnocení:

A Russian special-purpose missile submarine disappears without a trace during a secret mission нова ссылка кракена

Počet hvězd: Hodnocení:

A Russian special-purpose missile submarine disappears without a trace during a secret mission кракен маркетплейс ссылка

Počet hvězd: Hodnocení:

The bow of a US Navy cruiser damaged in a World War II battle in the Pacific has shone new light on one of the most remarkable stories in the service’s history. More than 80 years ago, the crew of the USS New Orleans, having been hit by a Japanese torpedo and losing scores of sailors, performed hasty repairs with coconut logs, before a 1,800-mile voyage across the Pacific in reverse. The front of the ship, or the bow, had sunk to the sea floor. But over the weekend, the Nautilus Live expedition from the Ocean Exploration Trust located it in 675 meters (2,214 feet) of water in Iron Bottom Sound in the Solomon Islands. кракен онион Using remotely operated underwater vehicles, scientists and historians observed “details in the ship’s structure, painting, and anchor to positively identify the wreckage as New Orleans,” the expedition’s website said. On November 30, 1942, New Orleans was struck on its portside bow during the Battle of Tassafaronga, off Guadalcanal island, according to an official Navy report of the incident. https://kra34g.cc kra34.cc The torpedo’s explosion ignited ammunition in the New Orleans’ forward ammunition magazine, severing the first 20% of the 588-foot warship and killing more than 180 of its 900 crew members, records state. The crew worked to close off bulkheads to prevent flooding in the rest of the ship, and it limped into the harbor on the island of Tulagi, where sailors went into the jungle to get repair supplies. “Camouflaging their ship from air attack, the crew jury-rigged a bow of coconut logs,” a US Navy account states. With that makeshift bow, the ship steamed – in reverse – some 1,800 miles across the Pacific to Australia for sturdier repairs, according to an account from the National World War II Museum in Louisiana. Retired US Navy Capt. Carl Schuster described to CNN the remarkable skill involved in sailing a warship backwards for that extended distance. “‘Difficult’ does not adequately describe the challenge,” Schuster said. While a ship’s bow is designed to cut through waves, the stern is not, meaning wave action lifts and drops the stern with each trough, he said. When the stern rises, rudders lose bite in the water, making steering more difficult, Schuster said. And losing the front portion of the ship changes the ship’s center of maneuverability, or its “pivot point,” he said. “That affects how the ship responds to sea and wind effects and changes the ship’s response to rudder and propellor actions,” he said. The New Orleans’ officers would have had to learn – on the go – a whole new set of actions and commands to keep it stable and moving in the right direction, he said. The ingenuity and adaptiveness that saved the New Orleans at the Battle of Tassafaronga enabled it to be a force later in the war.