Změna velikosti textu:   A  A  A

Název služby

Rodinná asistence

Služba

Služby sociální prevence
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Forma poskytování služby

Terénní a ambulantní se specifikací, kde je která poskytována - viz níže.

Zařízení poskytovatele

Rodinná asistence
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01

Kontakty

telefon: 733 535 580, 733 535 588
e-mail: helpinops@atlas.cz
web: www.help-in.cz

Vedoucí zařízení

Mgr. Jana Hančilová

Název poskytovatele

Help-in, o.p.s.

Adresa poskytovatele

U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01

Komu je služba určena

Děti, mládež a rodina
Děti a rodiče dětí, kteří jsou v evidenci oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu a zároveň rodiny, které o službu projeví zájem a v registru oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu nejsou.

Věková kategorie

Rodiny s dětmi (0 – 18 let)

Provozní doba

Ambulantní provozní doba
pondělí: Zavřeno
úterý: Zavřeno
středa: 12:30 - 17:00
čtvrtek: Zavřeno
pátek: Zavřeno
sobota: Zavřeno
neděle: Zavřeno
Terénní provozní doba
pondělí: 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
úterý: 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00
středa: 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
čtvrtek: 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00
pátek: 07:00 - 13:00
sobota: Zavřeno
neděle: Zavřeno

Ostatní informace

Terénní služba:              

V místě bydliště rodiny, v širším společenském prostředí – škola atd., na území, pro které MěÚ Bruntál vykonává rozšířenou působnost státní správy.

Ambulantní služba:       

V sídle společnosti na adrese U Rybníka 4, Bruntál.

Stručná charakteristika - poslání a cíl služby:

Cílem terénní služby Rodinné asistence je minimalizovat počty dětí v ústavní výchově prostřednictvím stabilizace a obnovení funkčnosti v rodinách, ve kterých nařízení ústavní výchovy dítěte/dětí hrozí nebo zlepšit poměry v rodinách tak, aby mohla být ústavní výchova zrušena a dítě/děti se mohly vrátit zpět do svého přirozeného prostředí.

Poskytované činnosti

1) Pracovně výchovná činnost s dětmi a dospělými:

  • Podpora při vedení a udržování domácností
  • Pomoc při celkovém zlepšování péče o vlastní domácnost
  • Pomoc při sestavení rozpočtových výdajů
  • Podpora soběstačnosti

2) Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou:

  • Podpora a nácvik rodičovského chování
  • Upevňování pout mezi dětmi a rodiči – společné a smysluplné trávení volného času, společné aktivity
  • Podpora v oblasti rodičovských schopností a dovedností

3) Pomoc při vyřizování běžných záležitostí:

  • Praktický nácvik a zvládnutí činností do doby, než je klient schopen zvládnout situaci vlastními silami (správné vyplňování nejrůznějších úředních dokladů, praktický doprovod na úřady, poskytování rad ohledně návazné péče)

4) Zajištění podpory a podmínek pro vzdělávání dětí:

  • Pomoc při doučování a přispění ke zlepšení školního prospěchu
  • Pomoc při řešení výchovných problémů ve škole
  • Dohled a pomoc při přípravě dětí na vyučování

5) Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních dovedností dětí.

6) Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.

7) Doprovod dětí do školy, školských zařízené, k lékaři, na zájmové aktivity i zpět.

8) Socioterapeutické činnosti vedoucí k rozvoji nebo uchování osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování.

Doplňkové služby

Fakultativní činnosti:

  • Volnočasové skupinové aktivity pro klienty a jejich děti, případně samostatné akce pro klienty a děti (workshopy, výlety, konference atd.).
  • Pomoc při zlepšení a stabilizaci ekonomické situace v rodině. Finanční a dluhové poradenství.

Cena služby

Bezplatná

Zobrazit hodnoceni
Přidat nové honocení

Nové hodnocení

Počet hvězd: Hodnocení:

New Glenn’s first flight Blue Origin formally announced the development of New Glenn — which aims to outpower SpaceX’s Falcon 9 rockets and haul spacecraft up to 45 metric tons (99,200 pounds) to orbit — in 2016. kraken darknet The vehicle is long overdue, as the company previously targeted 2020 for its first launch. Delays, however, are common in the aerospace industry. And the debut flight of a new vehicle is almost always significantly behind schedule. Rocket companies also typically take a conservative approach to the first liftoff, launching dummy payloads such as hunks of metal or, as was the case with SpaceX’s Falcon Heavy debut in 2018, an old cherry red sports car. https://kra23att.cc kraken market Blue Origin has also branded itself as a company that aims to take a slow, diligent approach to rocket development that doesn’t “cut any corners,” according to Bezos, who founded Blue Origin and funds the company. The company’s mascot is a tortoise, paying homage to “The Tortoise and the Hare” fable that made the “slow and steady wins the race” mantra a childhood staple. “We believe slow is smooth and smooth is fast,” Bezos said in 2016. Those comments could be seen as an attempt to position Blue Origin as the anti-SpaceX, which is known to embrace speed and trial-and-error over slow, meticulous development processes. But SpaceX has certainly won the race to orbit. The company’s first orbital rocket, the Falcon 1, made a successful launch in September 2008. The company has deployed hundreds of missions to orbit since then. And while SpaceX routinely destroys rockets during test flights as it begins developing a new rocket, the company has a solid track record for operational missions. SpaceX’s Falcon 9 rocket, for example, has experienced two in-flight failures and one launchpad explosion but no catastrophic events during human missions.

Počet hvězd: Hodnocení:

On a long-dormant pad in Florida, a rocket that could challenge SpaceX’s dominance is poised to launch [url=https://kra23s.cc]kraken войти[/url] On a Florida launchpad that has been dormant for almost two decades, a new, roughly 320-foot (98-meter) rocket — developed by Jeff Bezos’ company Blue Origin — is poised for its maiden flight. The uncrewed launch vehicle, called New Glenn, will mark Blue Origin’s first attempt to send a rocket to orbit, a feat necessary if the company hopes to chip away at SpaceX’s long-held dominance in the industry. New Glenn is set to lift off from Cape Canaveral Space Force Station as early as next week. https://kra23s.cc kraken ссылка The rocket, which stands about as tall as a 30-story building, consists of several parts: The first-stage rocket booster gives the initial thrust at liftoff. Atop the booster is an upper rocket stage that includes a cargo bay protected by a nose cone that will house experimental technology for this mission. And, in an attempt to replicate the success that SpaceX has found reusing rocket boosters over the past decade, Blue Origin will also aim to guide New Glenn’s first-stage rocket booster back to a safe landing on a seafaring platform — named Jacklyn for Bezos’ mother — minutes after takeoff. Like SpaceX, Blue Origin will seek to recover, refurbish and reuse first-stage rocket boosters to drive down costs. For this inaugural mission, a smooth flight is not guaranteed. But the eventual success of New Glenn, named after storied NASA astronaut John Glenn, is instrumental to some of Blue Origin’s most ambitious goals. The rocket could one day power national security launches, haul Amazon internet satellites to space and even help in the construction of a space station that Blue Origin is developing with commercial partners.

Počet hvězd: Hodnocení:

Chile’s President Boric leads journey to South Pole in historic trip [url=https://kra23s.cc]kraken[/url] Chile’s President Gabriel Boric travelled to Antarctica’s South Pole on Friday, a place where no other Latin American president has set foot, according to the Chilean government. Boric led the historic two-day trip, named Operation Pole Star III, to extend the environmental monitoring of pollutants on Antarctica, Chile’s government said in a statement. He travelled with scientists, armed forces commanders and government ministers from the Chilean capital of Santiago to Punta Arenas, a city in southern Chile, public broadcaster Television Nacional de Chile (TVN) reported. From there, they made several stops before finally reaching the US-run Amundsen-Scott South Pole Station, according to TVN. https://kra23s.cc kra25 cc Chile is one of seven countries that has a territorial claim in Antarctica, alongside Argentina, Australia, France, New Zealand, Norway and the United Kingdom. It is also a signatory of the Antarctic Treaty, which dictates that the continent may only be used for peaceful and scientific purposes. While Chile has historically carried out scientific activity in Antarctica’s northern sector, the country’s government is now hoping to expand research into the west of the continent, its statement said. Boric called his trip to the South Pole an “honor” and a source of pride, TVN reported. “This is a milestone for us. It is the first time a Chilean and Latin American President has visited the South Pole,” he said, according to TVN.

Počet hvězd: Hodnocení:

how to get generic cetirizine without rx how can i get generic cetirizine pill cetirizine 10 mg tablet walmart how can i get cheap cetirizine price order cetirizine without prescription can you get cetirizine buy cetirizine without rx cost of cetirizine tablets can i purchase cheap cetirizine prices can i get cheap cetirizine without prescription can i order cetirizine tablets can you get generic cetirizine without insurance where to purchase cetirizine

Počet hvězd: Hodnocení:

The survivors of recent crashes were sitting at the back of the plane. What does that tell us about airplane safety? [url=https://kra23c.cc]Площадка кракен[/url] Look at the photos of the two fatal air crashes of the last two weeks, and amid the horror and the anguish, one thought might come to mind for frequent flyers. The old frequent-flyer adage is that sitting at the back of the plane is a safer place to be than at the front — and the wreckage of both Azerbaijan Airlines flight 8243 and Jeju Air flight 2216 seem to bear that out. https://kra23c.cc kraken зайти The 29 survivors of the Azeri crash were all sitting at the back of the plane, which split into two, leaving the rear half largely intact. The sole survivors of the South Korean crash, meanwhile, were the two flight attendants in their jumpseats in the very tail of the plane. So is that old adage — and the dark humor jokes about first and business class seats being good until there’s a problem with the plane — right after all? In 2015, TIME Magazine reporters wrote that they had combed through the records of all US plane crashes with both fatalities and survivors from 1985 to 2000, and found in a meta-analysis that seats in the back third of the aircraft had a 32% fatality rate overall, compared with 38% in the front third and 39% in the middle third. Even better, they found, were middle seats in that back third of the cabin, with a 28% fatality rate. The “worst” seats were aisles in the middle third of the aircraft, with a 44% fatality rate. But does that still hold true in 2024? According to aviation safety experts, it’s an old wives’ tale. “There isn’t any data that shows a correlation of seating to survivability,” says Hassan Shahidi, president of the Flight Safety Foundation. “Every accident is different.” “If we’re talking about a fatal crash, then there is almost no difference where one sits,” says Cheng-Lung Wu, associate professor at the School of Aviation of the University of New South Wales, Sydney. Ed Galea, professor of fire safety engineering at London’s University of Greenwich, who has conducted landmark studies on plane crash evacuations, warns, “There is no magic safest seat.”