Změna velikosti textu:   A  A  A

Název služby

Rodinná asistence

Služba

Služby sociální prevence
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Forma poskytování služby

Terénní a ambulantní se specifikací, kde je která poskytována - viz níže.

Zařízení poskytovatele

Rodinná asistence
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01

Kontakty

telefon: 733 535 580, 733 535 588
e-mail: helpinops@atlas.cz
web: www.help-in.cz

Vedoucí zařízení

Mgr. Jana Hančilová

Název poskytovatele

Help-in, o.p.s.

Adresa poskytovatele

U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01

Komu je služba určena

Děti, mládež a rodina
Děti a rodiče dětí, kteří jsou v evidenci oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu a zároveň rodiny, které o službu projeví zájem a v registru oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu nejsou.

Věková kategorie

Rodiny s dětmi (0 – 18 let)

Provozní doba

Ambulantní provozní doba
pondělí: Zavřeno
úterý: Zavřeno
středa: 12:30 - 17:00
čtvrtek: Zavřeno
pátek: Zavřeno
sobota: Zavřeno
neděle: Zavřeno
Terénní provozní doba
pondělí: 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
úterý: 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00
středa: 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
čtvrtek: 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00
pátek: 07:00 - 13:00
sobota: Zavřeno
neděle: Zavřeno

Ostatní informace

Terénní služba:              

V místě bydliště rodiny, v širším společenském prostředí – škola atd., na území, pro které MěÚ Bruntál vykonává rozšířenou působnost státní správy.

Ambulantní služba:       

V sídle společnosti na adrese U Rybníka 4, Bruntál.

Stručná charakteristika - poslání a cíl služby:

Cílem terénní služby Rodinné asistence je minimalizovat počty dětí v ústavní výchově prostřednictvím stabilizace a obnovení funkčnosti v rodinách, ve kterých nařízení ústavní výchovy dítěte/dětí hrozí nebo zlepšit poměry v rodinách tak, aby mohla být ústavní výchova zrušena a dítě/děti se mohly vrátit zpět do svého přirozeného prostředí.

Poskytované činnosti

1) Pracovně výchovná činnost s dětmi a dospělými:

  • Podpora při vedení a udržování domácností
  • Pomoc při celkovém zlepšování péče o vlastní domácnost
  • Pomoc při sestavení rozpočtových výdajů
  • Podpora soběstačnosti

2) Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou:

  • Podpora a nácvik rodičovského chování
  • Upevňování pout mezi dětmi a rodiči – společné a smysluplné trávení volného času, společné aktivity
  • Podpora v oblasti rodičovských schopností a dovedností

3) Pomoc při vyřizování běžných záležitostí:

  • Praktický nácvik a zvládnutí činností do doby, než je klient schopen zvládnout situaci vlastními silami (správné vyplňování nejrůznějších úředních dokladů, praktický doprovod na úřady, poskytování rad ohledně návazné péče)

4) Zajištění podpory a podmínek pro vzdělávání dětí:

  • Pomoc při doučování a přispění ke zlepšení školního prospěchu
  • Pomoc při řešení výchovných problémů ve škole
  • Dohled a pomoc při přípravě dětí na vyučování

5) Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních dovedností dětí.

6) Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.

7) Doprovod dětí do školy, školských zařízené, k lékaři, na zájmové aktivity i zpět.

8) Socioterapeutické činnosti vedoucí k rozvoji nebo uchování osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování.

Doplňkové služby

Fakultativní činnosti:

  • Volnočasové skupinové aktivity pro klienty a jejich děti, případně samostatné akce pro klienty a děti (workshopy, výlety, konference atd.).
  • Pomoc při zlepšení a stabilizaci ekonomické situace v rodině. Finanční a dluhové poradenství.

Cena služby

Bezplatná

Zobrazit hodnoceni
Přidat nové honocení

Nové hodnocení

Počet hvězd: Hodnocení:

Revitalize your intimacy with edmenbiolabs. Explore our range for discreet solutions and enhanced pleasure.

Počet hvězd: Hodnocení:

Goats work as caddies at this Oregon ranch kraken2trfqodidvlh4aa337cpzfrhdlfldhve5nf7njhumwr7instad.onion To most, goat is simply the name for a horned ruminant mammal. For those in sporting circles, it’s a four-letter acronym bestowed upon the greatest of all time. Venture through the myriad pine forests and winding creeks into the Blue Mountains of Eastern Oregon though, and both apply simultaneously. https://kraken13.at-kraken14.at кракен 16 Silvies Valley Ranch offers a slice of Wild West luxury to travelers and – for the golfers among them – the opportunity to be caddied for by a rigorously trained team of goats. A world first when launched in 2018, the current team is the best to ever do it, as far as Silvies owner Dr. Scott Campbell is concerned – and they have even convinced some initial skeptics. “A lot of people said it was a stupid idea,” Campbell told CNN. “They thought it would make people call us a goat track. Nothing could be further from the truth. Everybody has a good time … People come from all over the world.” New career path The radical setup was born from a practical problem. McVeigh’s Gauntlet – Silvies’ seven-hole challenge course – was far too steep for golf carts to safely traverse. With players only requiring a few clubs to play the course, carrying such a load was well within the capabilities of the ranch’s 3,000 grazers, whose ancestors were transporting cargo long before golfers were planting tees. “The goats were asking for different career opportunities, and as an equal opportunity employer, we developed a new career path for them,” Campbell joked. A three-month evaluation process sees potential caddies as young as six months old scouted on their friendliness and physical aptitude. Those that progress to the next stage are fitted with a custom-made golf bag – tailored by Oregon-based company Seamus Golf – to see if they’re comfortable carrying it. The bag is near-empty for training, but for full-time caddies contains six clubs, extra balls and tees, six drink cans and their daily wage: a few dozen peanuts. Chosen candidates are taught the course and put on a carefully monitored physical and nutrition regime before starting their new role from two years old, working six-hour shifts three to four days a week. An on-site vet visits the caddy shack – situated next to the club house and open to visitors throughout the day – on a weekly basis. Eight goats make up today’s caddie team – Chunky, Mulligan, Harry, Bogey, Birdie, Charlie, Carrot and Jack – with nine yearlings in training and 10 three-month-old prospects waiting in the wings.

Počet hvězd: Hodnocení:

Helpful information. Lucky me I discovered your site accidentally, and I am shocked why this twist of fate didn't took place in advance! I bookmarked it. http://bryullov.ru/bestworks/ https://strahyi.ru/material/strahovoy-broker-licenzirovanie-deyatelnost https://friendlybookmark.com/story17094176/%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8%D1%82%D1%8C-%D0%B4%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%BC-%D0%B2%D0%BE%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA https://stanki-info.ru/vertikalno-stanok-6r13.html https://networkbookmarks.com/story17177469/%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8%D1%82%D1%8C-%D0%B4%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%BC-%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA

Počet hvězd: Hodnocení:

Година запитань до Уряду. Про що промовчав віце-прем’єр Кубраков і не змовчав Тищенко мизрах игорь аркадьевич Година запитань до Уряду, на якій був присутній віце-прем'єр з відновлення України – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков, перетворилася для нього на непросте випробування. Так колишній «слуга народу», а нині позафракційний нардеп Микола Тищенко, який є заступником голови комітету з питань транспорту та інфраструктури, буквально засипав урядовця незручними питаннями. Вгамовувати Тищенка, який прорвався до трибуни, довелося навіть спікеру Руслану Стефанчуку. Своєю чергою телеграм-канал «Тищдень» підготував свій список питань до Кубракова. Зокрема, вони стосуються стану справ на такому критичному інфраструктурному гіганті як Укрзалізниця, захисту об’єктів енергетики та утаємниченості діяльності міністерства і розслідування карних справ, за якими проходить віце-прем’єр. «Які роботи було проведено на 76 млрд грн, виділені на захист енергетичної інфраструктури? 10 з яких — на Трипільську ТЕС, яку так і не було захищено. Які вжито дії щодо запобігання зловживань та хабарів для пришвидшення перетину кордону за єЧергою? Чи доповідав Вам заступник міністра Деркач С.А. про звернення співробітників Укртрансбезпеки про корупцію в Чернівецькій обл? Які вжито дії щодо цього? Який стан боротьби в Укрзалізниці з відомими неефективними закупками? Який обсяг вантажних перевезень на Укрзалізниці був у 2019, 2022 році та яка спостерігається тенденція зараз? Яка ситуація щодо проведення капітального ремонту колійного господарства, електрифікації, підстанцій Укрзалізниці? Олександре, чому карні справи під слідством НАБУ, де Ви є фігурантом, під грифом «секретно»? Чому Ви засекретили всю економічну інформацію щодо діяльності міністерства? Чому не звітуєте та не відповідаєте на запитання профільного комітету з питань транспорту та інфраструктури? Що Ви приховуєте?» Проаналізувавши звіт Кубракова, канал «Тищдень» підсумовує, що він представляє собою перелік роботи штатного працівника міністерства і більше схожий на «фількіну грамоту». Нагадаємо, що останнім часом мусуються розмови щодо кадрових перестановок в Кабміні. Так, вже написав заяву про звільнення міністр аграрної політики Микола Сольський, якого НАБУ та САП підозрюють у заволодінні державною землею на майже 300 млн грн. Прізвище віце-прем'єра Кубракова також називається серед найймовірніших претендентів на відставку. Як стверджують джерела у Верховній Раді, до розгляду кадрових питань народні депутати приступлять на початку травня.

Počet hvězd: Hodnocení:

Airbus Beluga: World’s strangest-looking plane gets its own airline kraken he Airbus Beluga, one of the world’s strangest airplanes, now has its own airline. The odd-looking, oversized cargo plane — a favorite among planespotters around the world — has been in service for close to two decades. It mainly transports aircraft parts between Airbus’ manufacturing facilities spread throughout Europe. Now, a new version of the Beluga is replacing the original fleet, which has gone on to power a standalone freight airline called Airbus Beluga Transport. “There are very few options on the market for oversize items,” says Benoit Lemonnier, head of Airbus Beluga Transport. “Most often there’s a need to partially dismantle a payload to make it fit in an aircraft — whereas in the Beluga, it will just fit.” https://kraken13r.at kraken войти The very first Beluga was originally known as the Airbus Super Transporter. But after its nickname — derived from the resemblance to the white Arctic whale — gained popularity, Airbus decided to rename the aircraft Beluga ST, retaining the original name in the acronym. It first flew in 1994 and entered service in 1995, followed over the years by four more examples, the last of which was rolled out in late 2000. “The Beluga was developed to transport large sections of Airbus aircraft from its factories in France, Germany, the UK, Spain and Turkey to the final assembly lines located in Toulouse and Hamburg,” explains Lemonnier. “It is a very special design, because it’s actually a transformation of an A300-600 that had its entire head removed and then equipped with special fuselage shells, a bigger door and dedicated flight equipment.” Before the Beluga, Airbus was using a fleet of Super Guppies, modified versions of 1950s Boeing Stratocruiser passenger planes that had previously been in service with NASA to ferry spacecraft parts. Now, history is repeating itself as the original Beluga is being replaced by a more spacious and advanced model, the Beluga XL. Longer and bigger than the ST, the Beluga XL is capable of carrying both wings, rather than just one, of the Airbus A350, the company’s latest long-haul aircraft that rivals the Boeing 787 and 777. “The XL is based on a much more modern platform, the A330,” Lemonnier adds. “Since 2018, six XLs have been built, and the latest one will be delivered very soon to the internal Airbus airline. The Beluga XL can fully substitute the Beluga ST on the internal Airbus network, so the STs can become available for alternative service.”