Název služby
Rodinná asistence
Služba
Služby sociální prevenceSociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi
Forma poskytování služby
Terénní a ambulantní se specifikací, kde je která poskytována - viz níže.
Zařízení poskytovatele
Rodinná asistence
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01
Kontakty
telefon: | 733 535 580, 733 535 588 |
e-mail: | helpinops@atlas.cz |
web: | www.help-in.cz |
Vedoucí zařízení
Mgr. Jana Hančilová
Název poskytovatele
Help-in, o.p.s.
Adresa poskytovatele
U Rybníka 1568/4, Bruntál 792 01
Komu je služba určena
Děti, mládež a rodina
Děti a rodiče dětí, kteří jsou v evidenci oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu a zároveň rodiny, které o službu projeví zájem a v registru oddělení sociálně právní ochrany dětí městského úřadu nejsou.
Věková kategorie
Rodiny s dětmi (0 – 18 let)
Provozní doba
Ambulantní provozní dobapondělí: | Zavřeno |
úterý: | Zavřeno |
středa: | 12:30 - 17:00 |
čtvrtek: | Zavřeno |
pátek: | Zavřeno |
sobota: | Zavřeno |
neděle: | Zavřeno |
pondělí: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30 |
úterý: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00 |
středa: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 15:30 |
čtvrtek: | 07:00 - 12:00, 12:30 - 17:00 |
pátek: | 07:00 - 13:00 |
sobota: | Zavřeno |
neděle: | Zavřeno |
Ostatní informace
Terénní služba:
V místě bydliště rodiny, v širším společenském prostředí – škola atd., na území, pro které MěÚ Bruntál vykonává rozšířenou působnost státní správy.
Ambulantní služba:
V sídle společnosti na adrese U Rybníka 4, Bruntál.
Stručná charakteristika - poslání a cíl služby:
Cílem terénní služby Rodinné asistence je minimalizovat počty dětí v ústavní výchově prostřednictvím stabilizace a obnovení funkčnosti v rodinách, ve kterých nařízení ústavní výchovy dítěte/dětí hrozí nebo zlepšit poměry v rodinách tak, aby mohla být ústavní výchova zrušena a dítě/děti se mohly vrátit zpět do svého přirozeného prostředí.
Poskytované činnosti
1) Pracovně výchovná činnost s dětmi a dospělými:
- Podpora při vedení a udržování domácností
- Pomoc při celkovém zlepšování péče o vlastní domácnost
- Pomoc při sestavení rozpočtových výdajů
- Podpora soběstačnosti
2) Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou:
- Podpora a nácvik rodičovského chování
- Upevňování pout mezi dětmi a rodiči – společné a smysluplné trávení volného času, společné aktivity
- Podpora v oblasti rodičovských schopností a dovedností
3) Pomoc při vyřizování běžných záležitostí:
- Praktický nácvik a zvládnutí činností do doby, než je klient schopen zvládnout situaci vlastními silami (správné vyplňování nejrůznějších úředních dokladů, praktický doprovod na úřady, poskytování rad ohledně návazné péče)
4) Zajištění podpory a podmínek pro vzdělávání dětí:
- Pomoc při doučování a přispění ke zlepšení školního prospěchu
- Pomoc při řešení výchovných problémů ve škole
- Dohled a pomoc při přípravě dětí na vyučování
5) Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních dovedností dětí.
6) Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.
7) Doprovod dětí do školy, školských zařízené, k lékaři, na zájmové aktivity i zpět.
8) Socioterapeutické činnosti vedoucí k rozvoji nebo uchování osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování.
Doplňkové služby
Fakultativní činnosti:
- Volnočasové skupinové aktivity pro klienty a jejich děti, případně samostatné akce pro klienty a děti (workshopy, výlety, konference atd.).
- Pomoc při zlepšení a stabilizaci ekonomické situace v rodině. Finanční a dluhové poradenství.
Cena služby
Bezplatná
Nové hodnocení
The world’s most walkable cities revealed (and they aren’t in the US) кракен онион Strap up, people, we’re going boots-on-the-ground for this week’s CNN Travel newsletter. Let’s leave the jet engines behind, quit viewing the world through screens and breathe in sweet lungfuls of adventure. https://kraken13i.at kraken сайт Few things in life are as delightful as ambling around a new neighborhood in a new city, chancing upon cute stores, bars, eateries and public spaces. But decades of car-centric policies means lots of cities around the world lack an abundance of pedestrian-friendly streets, a new study called “The ABC of Mobility” has found. The bigger and richer the city, the less likely it is to be easily walkable. But there are plenty of exceptions, as the stats from the study broken down by The Economist newspaper show. The Mozambique seaport of Quelimane, population 350,000, comes out as the most foot-friendly of the 794 cities surveyed in the study, but there are some less off-the-radar destinations in Europe (whose metropolises rank considerably higher than those of the United States). In the Netherlands, the tree-lined canals of Utrecht (No. 3) and the monumental splendor of The Hague (No. 27) are quieter alternatives to tourist favorite Amsterdam (No. 66). In northern Spain, the port city of Bilbao (No. 8) is famous for its Frank Gehry–designed Guggenheim Museum, and Leon (No. 9) boasts Roman ruins and Gothic cathedrals. Finally, in the Alpine region of Tyrol, where Italy meets Austria, Bolzano (No. 14) offers an opportunity to come face-to-face with Otzi the Iceman in the archaeological museum, while Innsbruck (No. 25) has world-class skiing and mountaineering.
Airbus Beluga: World’s strangest-looking plane gets its own airline кракен даркнет he Airbus Beluga, one of the world’s strangest airplanes, now has its own airline. The odd-looking, oversized cargo plane — a favorite among planespotters around the world — has been in service for close to two decades. It mainly transports aircraft parts between Airbus’ manufacturing facilities spread throughout Europe. Now, a new version of the Beluga is replacing the original fleet, which has gone on to power a standalone freight airline called Airbus Beluga Transport. “There are very few options on the market for oversize items,” says Benoit Lemonnier, head of Airbus Beluga Transport. “Most often there’s a need to partially dismantle a payload to make it fit in an aircraft — whereas in the Beluga, it will just fit.” https://kraken13r.at kraken зайти The very first Beluga was originally known as the Airbus Super Transporter. But after its nickname — derived from the resemblance to the white Arctic whale — gained popularity, Airbus decided to rename the aircraft Beluga ST, retaining the original name in the acronym. It first flew in 1994 and entered service in 1995, followed over the years by four more examples, the last of which was rolled out in late 2000. “The Beluga was developed to transport large sections of Airbus aircraft from its factories in France, Germany, the UK, Spain and Turkey to the final assembly lines located in Toulouse and Hamburg,” explains Lemonnier. “It is a very special design, because it’s actually a transformation of an A300-600 that had its entire head removed and then equipped with special fuselage shells, a bigger door and dedicated flight equipment.” Before the Beluga, Airbus was using a fleet of Super Guppies, modified versions of 1950s Boeing Stratocruiser passenger planes that had previously been in service with NASA to ferry spacecraft parts. Now, history is repeating itself as the original Beluga is being replaced by a more spacious and advanced model, the Beluga XL. Longer and bigger than the ST, the Beluga XL is capable of carrying both wings, rather than just one, of the Airbus A350, the company’s latest long-haul aircraft that rivals the Boeing 787 and 777. “The XL is based on a much more modern platform, the A330,” Lemonnier adds. “Since 2018, six XLs have been built, and the latest one will be delivered very soon to the internal Airbus airline. The Beluga XL can fully substitute the Beluga ST on the internal Airbus network, so the STs can become available for alternative service.”
The world’s most walkable cities revealed (and they aren’t in the US) кракен даркнет Strap up, people, we’re going boots-on-the-ground for this week’s CNN Travel newsletter. Let’s leave the jet engines behind, quit viewing the world through screens and breathe in sweet lungfuls of adventure. https://kraken13i.at kraken at Few things in life are as delightful as ambling around a new neighborhood in a new city, chancing upon cute stores, bars, eateries and public spaces. But decades of car-centric policies means lots of cities around the world lack an abundance of pedestrian-friendly streets, a new study called “The ABC of Mobility” has found. The bigger and richer the city, the less likely it is to be easily walkable. But there are plenty of exceptions, as the stats from the study broken down by The Economist newspaper show. The Mozambique seaport of Quelimane, population 350,000, comes out as the most foot-friendly of the 794 cities surveyed in the study, but there are some less off-the-radar destinations in Europe (whose metropolises rank considerably higher than those of the United States). In the Netherlands, the tree-lined canals of Utrecht (No. 3) and the monumental splendor of The Hague (No. 27) are quieter alternatives to tourist favorite Amsterdam (No. 66). In northern Spain, the port city of Bilbao (No. 8) is famous for its Frank Gehry–designed Guggenheim Museum, and Leon (No. 9) boasts Roman ruins and Gothic cathedrals. Finally, in the Alpine region of Tyrol, where Italy meets Austria, Bolzano (No. 14) offers an opportunity to come face-to-face with Otzi the Iceman in the archaeological museum, while Innsbruck (No. 25) has world-class skiing and mountaineering.
Это не имеет смысла. if you relate to this category, do not despair! bk really has certificate in most countries, except several cases, in which the https://translate.google.com/translate?u=https://neoconomica.ru/images/pages/promokod-1xbet_na_segodnya.html code is valid.
Как выбрать отопительное оборудование в Москве: советы экспертов интернет магазин отопительного оборудования https://www.internet-magazin-otopitelnogo-oborydovaniya.ru/ .